Page 121 of 440

Odg: Uvod u pravo EU

Posted: 08 Sep 2011, 18:56
by Adnan Osmanspahic
zna li ko odgovore na sljedeca pitanja :

1. uloga nacionalnih parlamenta u procesu usvajanja akata ?
2. hijerarhija ugovora u postlisabonskom rezimu ?

:kava:

Odg: Uvod u pravo EU

Posted: 08 Sep 2011, 19:43
by nuki_cika
Joj ja se slomi odgovarajući ovdje na vasa pitanja.Pogledajte malo prije nego postavite takva pitanja.Imas u skripti ta pitanja :)

Odg: Uvod u pravo EU

Posted: 08 Sep 2011, 20:08
by Nur
Ako bude usmeno, jel dozvoljen koncept da se piše?

Odg: Uvod u pravo EU

Posted: 08 Sep 2011, 20:17
by nuki_cika
Zavisi,ako ga zamolis možda ti i dozvoli,Meni nije trebao :)

Odg: Uvod u pravo EU

Posted: 08 Sep 2011, 20:19
by ClEoPaTrA
Koncept možete pisati, samo kažete profesoru da vam treba određeno vrijeme. Profesor je veoma susretljiv na usmenom ispitu, i uopće ne pravi problem u vezi sa konceptom. Zaista, neki strah ili averzija su totalno neopravdani ;)

Odg: Uvod u pravo EU

Posted: 08 Sep 2011, 20:29
by Nur
Hvala vam:)

Odg: Uvod u pravo EU

Posted: 08 Sep 2011, 21:05
by Adnan Osmanspahic
Joj ja se slomi odgovarajući ovdje na vasa pitanja.Pogledajte malo prije nego postavite takva pitanja.Imas u skripti ta pitanja
tebi bi bilo pametnije da malo skratis taj jezik. pun si nekog laznog samopuzdanja i sile,neces u zivotu dobro zavrsit.
umjesto samo da pametujes iz supljeg u prazno,pokazi da u stvari nesto VISE ZNAS nego sto pise u skripti,jer ovo tamo neces naci !

ugl. postavljeno pitanje nije se samo odnosilo na doticnog,tako da ako ko zna odgovor nek mi javi.

zahvaljujem

Odg: Uvod u pravo EU

Posted: 08 Sep 2011, 21:41
by ASTERIJA
[quote="Adnan Osmanspahic"]
zna li ko odgovore na sljedeca pitanja :

1. uloga nacionalnih parlamenta u procesu usvajanja akata ?
2. hijerarhija ugovora u postlisabonskom rezimu ?

:kava:
[/quote]
1. knjiga strana 121 i/ili 204
2. knjiga strana 321

Odg: Uvod u pravo EU

Posted: 08 Sep 2011, 22:03
by Adnan Osmanspahic
[quote="ASTERIJA"]
1. knjiga strana 121 i/ili 204
2. knjiga strana 321
[/quote]


hvala, odgovor na 321. stranici sam maloprije pronasao

e sad , sta me buni - na spisku pitanja nalaze se : 1. uloga nacionalnih parlamenata u procesu odlučivanja
                                                                                2. uloga nacionalnih parlamenata u procesu usvajanja akata Unije

u praksi,odgovor bi trebao da bude isti ili ?

Odg: Uvod u pravo EU

Posted: 08 Sep 2011, 22:22
by nuki_cika
:haha: :haha:
Kolega dragi nemam namjeru da se s tobom raspravljam niti imam nekog osnovanog razloga za to,ali vidi se da ti redovno ne posjecujes ovaj forum,izraze "lažno samopouzdanje,pametovanje iz šuplje u prazno ostavi za kuće ;)
Da si malo bolje pogledao,možda bi i nasao te lekcije,a evo ja cu ti ovdje kopirati iz skripte te lekcije,pa da ne bude da samo pametujem iz šuplje u prazno: ;)

Nacionalni parlamenti u procesu usvajanja akata Unije
Predlisabonsko stanje
Amsterdamski ugovor je sadržavao Protokol o ulozi NP u EU u zakonodavnom postupku(početnoj fazi).Komisija je obavezna NP dostaviti materijal za usvajanje akta(Bijele i Zelene knjige).Protokol formalno etabilira Konferenciju nacionalnih parlamenata. Lisabonske interevncije Uloga NP je formulirana na sljedeći način: -nadzor nad djelovanjem vlada drţava članica pretstavljenih u Savjetu i Evropskom savjetu -kontinuirano informisanje NP o zakonodavnoj aktivnosti na nivou Unije -nadzor nad primjenom principa supsidijarnosti -učešće u ocjeni djelatnosti Unije u području slobode,bezbjednosti i pravde -učešće u postupku izmjene i dopuna Osnivačkih ugovora -informisanje NP o aplikaciji za članstvo u EU -učešće u saradnji EP i NP. Supsidijarnost i proporcionalnost MeĎu funkcijama NP od posebnog je značaja kontrola zakonodavne aktivnosti,vezana za principe supsidijarnosti i proporcinalnosti.Na značaj ovog pitanja ukazuje činjenica da su razraĎena putem dva protokola:1.Protokol o ulozi NP o ustavnoj strukturi EU i 2.o nadzoru nad primjenom principa supsidijarnosti i proporcionalnosti. Protokole o ulozi NP statuira obaveza Komsije da NP informiše o srednjoročnim i godišnjim planovima zakonodavnog djelovanja i da im dostavi pripremne akte i donosi nacrt zakonodavnog akta.Ako je EP predlagač zakonodavnog akta ima obavezu da prijedlog dostavi nacionalnim parlamentima,a u slučaju drugih predlagača ta obaveza leţi na Savjetu.NP ocjenjuje da li je neki akt u saglasnosti sa principom supsidijarnosti.Nacrt akta se NP dostavlja na sluţbenim jezicima EU.Rok za NP je 8 sedmica.Do tog momenta Savjet ne moţe akt staviti na dnevni red-bilo da ga usvoji,bilo da o njemu zauzme stav. Ako namjerava da usvajanje nekog akta prevede iz specijalnog u redovni zakonodavni postupak(zamijeni jednoglasnost kvalifikovanom većinom u Savjetu)E.Savjet mora o tome obavijestiti NP u roku od 6 mjeseci od usvajanja akta.Ako se NP tome protivi ne moţe se usvojiti odluka,a ako šute E.savjet moţe usvojiti odluku sa pasarela klazulom. Protokol o principima proporcinalnosti i supsidijarnosti-ovdje L.U.uvodi mogućnost blokiranja zakonadavnog postupka,a NP raspolaţu pravom veta(indirektno).Sve institucije se obavezuju na poštivanje principa supsidijarnosti i proporcinalnosti.Uz izuzetak vezan za hitne i obrazloţene slučajeve,Komisija je duţna prije podnošenja prijedloga bilo kojeg zakonodavog akta obaviti široke konsultacije.Unijske institucije su duţne obrazloţiti princip supsidijarnosti i proporcionalnosti.Djelovanje institucija se obrazlaţe imajući u vidu materijalni aspekt principa supsidijarnosti i proporcionalnosti. Kontrolni mehanizam NP formuliše Konvencija o budućnosti Unije pod nazivom „Mehanizam ranog upozorenja“L.U.ne navodi ime ovog mehanizma nego se smatra implicitnim u ugovoru o FU i pratećim protokolima. Rano uporenje-ţuti karton-U zavisnosti od predloţenog akta NP konsultuju parlament regija koji ima zakonodavna ovlaštenja.Svaki NP ima po 2 glasa(1 dom-1 glas).U slučaju da se zbog povrede supsidijarnosti i proporcinalnosti usprotivi najmanje 1/3 svih glasova(trenutno 54-27 drţava)prijedlog se razmatra u svjetlu datih primjedbi.To rezultira povlaćenjem akta,njegovom dopunom i insistiranjem na incijalnom prijedlogu.Ako se akt usvaja u oblasti slobode,bezbjednosti i pravde dovoljna je ¼ glasova,a ako se usvaja u redovnom zakonodavnom postupku 28 glasova.
Pojačana kontrola-narandţasti karton-Ako se ostane kod izvornog prijedloga Komsija obrazlaţe stav i zajedno sa stavom NP prosljeđuje ga Savjetu i EP.Unijski zakonodavac
zauzima stav-prvo čitanje.Prijedlog akta se neće razmatrati ako iza povrijeĎenog principa supsidijarnosti stoji većina drţava u Savjetu(55%)i prosta većina u EP koji su glasali. Postavlja se pitanje zašto ne „crveni karton“?Zato što što konačna odluka leţi na Savjetu i EP kao ključnim akterima zakonodavnog postupka.
Doprinos demogratskoj legitimnosti unije
Za jedne je ovaj mehanizam nedovoljan,a za druge iskorak u ţeljenom pravcu.Ţuti i naradţasti karton vidi se kao ispravan put ka ostvarenju ideje delibaratorne demokratije. Ex post kontrola-Pored djelovanja NP u početnoj fazi usvajanja unijskih pravnih akata(elementi ex ante kontrole)postoji i mogućnost obraćanja NP sudu EU.Podnošenje tuţbe zbog povrede principa supsidijarnosti ovlašteni su:drţava članica i parlament posredstvom vlade.Isto vrijedi za Komitet regija.Pred Sudom se u ulozi tuţioca ne moţe pojaviti NP. Komitet regija kao pokretač postupka trpi 2 ograničenja: -ta mogućnost postoji samo ako je Osnivački ugovor propisao obavezu konsultovanja Komiteta regija u zak.postupku -povreda na koju tuţbom ukazuje Komitet regija mora se odnositi na zaštitu prerogtiva ovog tijela(Komitet regija-poluprivilegovani tuţilac).


Hijerarhija ugovora u postlisabonskom režimu
Ostavljajući po strani Ugovor o Evropskoj zajednici za atomsku energiju,L.U.izričito statuira postojanje 2 jednakopravna ugovora-Ugovor o EU ,i ugovor o Funkcionisanju EU. L.U.nije hijerahijski postavio dva ugovora koje mijenja i dopunjava,ali ipak u stvarnosti je drugačije.To znači da je ugovor o EU i dalje „prvi“on je okvirni i utemeljujući,statuira ključne institucije i njihovu nadleţnost,definiše odnos Unije i drţava članica,statuira utemeljujuće vrijednosti integracije oličene u EU. Ugovor o FU,javlja se kao njegova operacionalizacija,tj.razrada načina na koji jedinstvene intitucije djeluju radi ostavrenja zajedničkih ciljeva i koji instrumenti im stoje na raspolaganju u vezi toga