PFSA: Privredno pravni sistem i politika (Novi naziv: Pravo privrednog sistema)
-
- Posts: 10
- Joined: 12 Oct 2011, 20:25
moze li iko da postavi ta dodatna pitanja od ass.bila bih mu jako zahvalna.. .Hvala vam unapred..
DODATNA PITANJA PRVA PARCIJALA
1.E-P kao naucna disiplina (organi i usmjeravanje tokova drustvene reprodukcije od strane dr)
2.E-P izucava(dr interveniciju u ekonomiji)
3.E-P obuhvataju aktivnosti dr cija je svrha(da stvara adekvatan drustveni ambijent za postizanje optimalnog ekonomskog razvoja)
4.Pod pojmom privredivanja podrazumijeva se (Ukupna aktivnost ljudi kojom se osiguravaju dobra i usluge za zadovoljavanje potreba au uslovima oskudnosti resursa)
5.E-P sadrzi elemente(drzavna prava i ekonomija)
6.E-P funkcija drzave obuhvata 2 vrste aktivnosti (regulatvine i operativne)
7.Razlika izmedu ekonomije i ekonomske politike ogledava se u(nijedan odg nije tacan)-Ovo pitanje ima i u pitanjima objasnjeno
8.Razlika izmedu regulatvinih i generativnih aktivnosti ogleda se u?(U tome sto regulatvine podrazumijevaju organiziranje i usmjeravanje ekonomskoh tokova operatvine direktno ucesce drzave u privredivanju)
9.Regulatvine aktivnosti drzave se sastoje od( privredno -sistematskih i ekonomsko politikci mjera)
10. 3 primjer za E-P mjere kao vid regulatvine aktivnosti(1.smanjenje diskontne stope,2.primjena poreske stope od 10 %,3.povecanje carina)
11.Usvajanje zakona o preduzecima spada u(privedno sistematke mjere drzave)
12.Kada centralna banka donese povecanje stope obaveznih rezervi tada ona poduzima(ekonomsko politicke mjere)
13.AKTIVNOSTI:Zakon o carinama-privredno sistematska,povecanje cari. stope za 17 na 24 -ekonomsko politicka,povecanje proizvodnje mrkoh uglja-operativna,smanjenje diskontne stope-ekonomsko politicka)
14.Preduzece kojeje u vlasnistvu drzave bavi se proizvodnjom toplotne energije.Koja je to aktivnost?(operativna)
DODATNA PITANJA-DRUGA PARCIJALA
1.Što se tiče strukture regulativnih mjera, u domenu fiskalne politike, od posebnog značaja su slijedeće:
- Znatno razuđenija struktura poreza, u najvećoj mjeri zbog mnoštva ciljeva oporezivanja. Ovi ciljevi mogu se klasificirati na 2 grupe: ekonomski (uticaj na faktore agregata tražnje i podsticanja investiranja), te redistributivni (preraspodjela bogatstva);
- Selektivno oporezivanje radi učinaka u 3 osnovna vida: raspored poreskog tereta u odnosu na uslove privređivanja i strateški značaj pojedinih oblasti privrede, veće oporezivanje visokih dohodaka kako bi se stimulisalo usmjeravanje kupovne moći u investiranje, oslobađanja i olakšice za niske dohotke;
- Potenciranje redistributivnih učinaka finansijske aktivnosti. To se realizira s jedne strane progresivnim oporezivanjem, čime se prema ekonomskoj snazi pojedinaca vrši ravnomjerniji raspored poreskog tereta, a sa druge strane širokim programom socijalnih izdataka iz budžeta (finansiranje obrazovanja, zdravstva, neposredna davanja za ugrožene kategorije stanovništva i sl).
- Širenje strukture javnih prihoda pri čemu nezamjenjiv instrument predstavlja javni zajam;
- Destimuliranje štednje rentijerskog tipa;
- Potiskivanje klasičnih javnih izdataka u strukturi budžeta u korist ekonomskih rashoda (javni sektor ili stimulisanje privatne inicijative) i socijalnih izdataka;
- Relativiziranje zlatnog pravila budžetske ravnoteže u smislu da je deficit u budžetu pravilo kako bi se nadomjestila nedovoljna tražnja. Ukoliko se uopće govori o budžetskoj ravnoteži, umjesto jednogodišnjeg budžeta operira se sa tzv.cikličnim budžetima koji se vremenski podudaraju sa jednim privrednim ciklusom. Poseban izraz principa budžetske ravnoteže je i napuštanje načela jedinstva budžeta, po kome su svi javni prihodi i rashodi obuhvaćeni budžetom kao jedinim aktom finansijske aktivnosti države. To je uz tipični budžet, kao instrument finansiranja klasičnih javnih potreba, značilo i uvođenje ekonomskog ili kapitalnog budžeta kojima se osiguravaju sredstva na ime intervencija u privredi. U tom smislu, prvi slučaj napuštanja načela jedinstva budžeta zabilježen je u Danskoj 1927.godine.
2.U domenu monetarno-kreditne politike, najznačajnije mjere kojima se utiče na uspostavu ekonomske ravnoteže su:
- Aktivna emisiona politika, kojom se emitiranjem gotovog novca u opticaju uvećava novčana masa i time neposredno povećava agregat tražnje. To je značilo 2 temeljne posljedice: relativiziranje monetarne ravnoteže i napuštanje zlatnog standarda - pariteta valute.
- Ekspanzivna ili restriktivna kreditna politika po osnovu aktivne politike kamatnih stopa. Time se neposredno utiče na kretanje kamata, a postižu se i dvostruki opći efekti: promjene količine novca u opticaju, te obim i struktura investiranja.
- Stvaranje ili poništavanje, odnosno raspodjela ili preraspodjela novčane mase u opticaju sa neposrednim efektima po formiranje i tokove agregata tražnje putem politike otvorenog tržišta (hartije od vrijednosti), povećanja ili smanjenja stope obaveznih rezervi banaka, prodaja ili kupovina zlata itd, uključujući i neposredno učešće države na tržištu novca i kapitala, kako bi se uticalo na kretanje kamata i kurseva dionica i drugih oblika plasmana kapitala.
Značajan sektor intervencionističkog koncepta su i instrumenti vanjske trgovine sa nizom interventnih mjera (npr.carine, izvozni stimulansi, uvozne dozvole, kvote itd) radi ostvarivanja trgovinskog i platnog suficita i zaštite domaće privrede. Bitno je istaći da su zbog naglašene globalizacije ekonomskih tokova ove mjere bile znatno manje rigidne u odnosu na merkantilistički koncep
267. Politika raspodjele predstavlja kompromis izmedju dva temeljna zahtjeva:
a)ekonomski efikasne i
b) drustveno pozeljne raspodjele nacionalnog dohotka
268. Navedite najmanje tri cilja politike raspodjele:
a)pomirenje razlicitih interesa ucesnika reprodukcije
b)definiranje razmjere finansijske aktivnosti drzave i
c)redistributivan ucinak, odnosno preraspodjela bogatstva u drustvu, uz garantiranje od strane drzave, minimum kvaliteta zivota
Finansijsko načelo oporezivanja zahtijeva:
a) da se porezima osigura dovoljno sredstava za pokrivanje javnih potreba, te da budu sukladni konjukturnim kretanjima u privredi
Socijalno – političko načelo u sebi sadrži zahtjeve za:
a) univerzalnošću i ravnomjernošću
...
Administrativno – političko načelo se temelji na sljedećim zahtjevima:
c) određenost, komoditet i ekonomičnost
Javni zajam je:
b) oblik nefiskalnog prihoda za kojeg je karakteristična nepovratnost i mjerljiva naknada
Pobrojte najčešće instrumente vanjskotrgovinske politike:
a) carine
b) premiranje izvoza
c) kontingenti
d) devizni režim
Opće okruženje nastanka merkantilizma je karakteristično po:
a) razvoju trgovine, zanatstva i drugih nepoljoprivrednih sektora privređivanja
b) transformiranju zemlje, rada i kapitala iz prirodnih u ekonomske tokove
c) diferenciranju učesnika tokova privređivanja
d) pojavi novca i monetizaciji društvene reprodukcije
Po merkantilističkom poimanju ekonomske politike prvi pojavni oblici koncentracije kapitala vežu se za:
b) trgovce
Šta od navedenog nije mjera monetarno – kreditne politike?
c) carina
Prema Keynsovoj teoriji, monetarna ravnoteža je stanje u kojem je:
a) ponuda novca jednaka potražnji novca kao prometnog sredstva i novca kao imovine
182. Navedite učinke monetarne ravnoteže:
a) učinci na opći nivo cijena
b) odsustvo inflacionih udara
c) neutralno dejstvo novca
Objasnite termin “neutralno dejstvo novca”!
Neutralno dejstvo novca je jedan od učinaka monetarne ravnoteže. Termin označava svojevrsno “slijepo” praćenje robnih transakcija i procesa privređivanja od strane novčanih tokova.
Latentnu inflaciju karakterizira:
a) polagani rast cijena, novčane mase i blaga depresijacija novca
Kakva je razlika između kvantitativnih i kvalitativnih ciljeva monetarno – kreditne politike?
Kvantitativni ciljevi su upravljeni na reguliranje količine novca u opticaju, dok su kvalitativni ciljevi upravljeni na raspodjelu i preraspodjelu novčane mase. Kod kvantitativnih ciljeva uvećanje ili smanjenje novčane mase ima generalne efekte na ukupne tokove privređivanja, dok su kod kvalitativnih učinci na tokove i učesnike reprodukcije selektivni.
Definirajte monetarni sistem i navedite koji se njegovi elementi regulišu pravnim propisima!
Monetarni sistem obuhvata zakone i druge propise kojima se reguliraju odnosi i utvrđuju pravila koja se odnose na novčane tokove. Propisima su obuhvaćeni: novčana jedinica kao sredstvo plaćanja unutar zemlje, paritet i konvertibilnost novčane valute, emisija papirnog i kovanog novca, funkcionisanje i djelokrug rada centralne banke, reguliranje količine novca u opticaju, plaćanja prema inostranstvu, status banaka i drugih finansijskih organizacija, održavanje likvidnosti banaka, emisija vrijednosnih papira
Ukratko objasnite funkcionalni okvir ekonomskih tokova u savremenim tržišnim ekonomijama i po čemu se on razlikuje od funkcionalnog okvira koji su zagovarali predstavnici liberalizma!
Nakon iskustva sa tzv.produzenom rukom u «klasicnom liberalizmu» i neuspjelog pokusaja sa opcedrzavnim planom i negiranja trzista, u savremenom trzisnom mehanizmu nametnulo se «organizirano trziste» koje omogucava efikasan ek.razvoj.
Eto neko ima jos pitanja neka doda,ali mislim da je to to
1.E-P kao naucna disiplina (organi i usmjeravanje tokova drustvene reprodukcije od strane dr)
2.E-P izucava(dr interveniciju u ekonomiji)
3.E-P obuhvataju aktivnosti dr cija je svrha(da stvara adekvatan drustveni ambijent za postizanje optimalnog ekonomskog razvoja)
4.Pod pojmom privredivanja podrazumijeva se (Ukupna aktivnost ljudi kojom se osiguravaju dobra i usluge za zadovoljavanje potreba au uslovima oskudnosti resursa)
5.E-P sadrzi elemente(drzavna prava i ekonomija)
6.E-P funkcija drzave obuhvata 2 vrste aktivnosti (regulatvine i operativne)
7.Razlika izmedu ekonomije i ekonomske politike ogledava se u(nijedan odg nije tacan)-Ovo pitanje ima i u pitanjima objasnjeno
8.Razlika izmedu regulatvinih i generativnih aktivnosti ogleda se u?(U tome sto regulatvine podrazumijevaju organiziranje i usmjeravanje ekonomskoh tokova operatvine direktno ucesce drzave u privredivanju)
9.Regulatvine aktivnosti drzave se sastoje od( privredno -sistematskih i ekonomsko politikci mjera)
10. 3 primjer za E-P mjere kao vid regulatvine aktivnosti(1.smanjenje diskontne stope,2.primjena poreske stope od 10 %,3.povecanje carina)
11.Usvajanje zakona o preduzecima spada u(privedno sistematke mjere drzave)
12.Kada centralna banka donese povecanje stope obaveznih rezervi tada ona poduzima(ekonomsko politicke mjere)
13.AKTIVNOSTI:Zakon o carinama-privredno sistematska,povecanje cari. stope za 17 na 24 -ekonomsko politicka,povecanje proizvodnje mrkoh uglja-operativna,smanjenje diskontne stope-ekonomsko politicka)
14.Preduzece kojeje u vlasnistvu drzave bavi se proizvodnjom toplotne energije.Koja je to aktivnost?(operativna)
DODATNA PITANJA-DRUGA PARCIJALA
1.Što se tiče strukture regulativnih mjera, u domenu fiskalne politike, od posebnog značaja su slijedeće:
- Znatno razuđenija struktura poreza, u najvećoj mjeri zbog mnoštva ciljeva oporezivanja. Ovi ciljevi mogu se klasificirati na 2 grupe: ekonomski (uticaj na faktore agregata tražnje i podsticanja investiranja), te redistributivni (preraspodjela bogatstva);
- Selektivno oporezivanje radi učinaka u 3 osnovna vida: raspored poreskog tereta u odnosu na uslove privređivanja i strateški značaj pojedinih oblasti privrede, veće oporezivanje visokih dohodaka kako bi se stimulisalo usmjeravanje kupovne moći u investiranje, oslobađanja i olakšice za niske dohotke;
- Potenciranje redistributivnih učinaka finansijske aktivnosti. To se realizira s jedne strane progresivnim oporezivanjem, čime se prema ekonomskoj snazi pojedinaca vrši ravnomjerniji raspored poreskog tereta, a sa druge strane širokim programom socijalnih izdataka iz budžeta (finansiranje obrazovanja, zdravstva, neposredna davanja za ugrožene kategorije stanovništva i sl).
- Širenje strukture javnih prihoda pri čemu nezamjenjiv instrument predstavlja javni zajam;
- Destimuliranje štednje rentijerskog tipa;
- Potiskivanje klasičnih javnih izdataka u strukturi budžeta u korist ekonomskih rashoda (javni sektor ili stimulisanje privatne inicijative) i socijalnih izdataka;
- Relativiziranje zlatnog pravila budžetske ravnoteže u smislu da je deficit u budžetu pravilo kako bi se nadomjestila nedovoljna tražnja. Ukoliko se uopće govori o budžetskoj ravnoteži, umjesto jednogodišnjeg budžeta operira se sa tzv.cikličnim budžetima koji se vremenski podudaraju sa jednim privrednim ciklusom. Poseban izraz principa budžetske ravnoteže je i napuštanje načela jedinstva budžeta, po kome su svi javni prihodi i rashodi obuhvaćeni budžetom kao jedinim aktom finansijske aktivnosti države. To je uz tipični budžet, kao instrument finansiranja klasičnih javnih potreba, značilo i uvođenje ekonomskog ili kapitalnog budžeta kojima se osiguravaju sredstva na ime intervencija u privredi. U tom smislu, prvi slučaj napuštanja načela jedinstva budžeta zabilježen je u Danskoj 1927.godine.
2.U domenu monetarno-kreditne politike, najznačajnije mjere kojima se utiče na uspostavu ekonomske ravnoteže su:
- Aktivna emisiona politika, kojom se emitiranjem gotovog novca u opticaju uvećava novčana masa i time neposredno povećava agregat tražnje. To je značilo 2 temeljne posljedice: relativiziranje monetarne ravnoteže i napuštanje zlatnog standarda - pariteta valute.
- Ekspanzivna ili restriktivna kreditna politika po osnovu aktivne politike kamatnih stopa. Time se neposredno utiče na kretanje kamata, a postižu se i dvostruki opći efekti: promjene količine novca u opticaju, te obim i struktura investiranja.
- Stvaranje ili poništavanje, odnosno raspodjela ili preraspodjela novčane mase u opticaju sa neposrednim efektima po formiranje i tokove agregata tražnje putem politike otvorenog tržišta (hartije od vrijednosti), povećanja ili smanjenja stope obaveznih rezervi banaka, prodaja ili kupovina zlata itd, uključujući i neposredno učešće države na tržištu novca i kapitala, kako bi se uticalo na kretanje kamata i kurseva dionica i drugih oblika plasmana kapitala.
Značajan sektor intervencionističkog koncepta su i instrumenti vanjske trgovine sa nizom interventnih mjera (npr.carine, izvozni stimulansi, uvozne dozvole, kvote itd) radi ostvarivanja trgovinskog i platnog suficita i zaštite domaće privrede. Bitno je istaći da su zbog naglašene globalizacije ekonomskih tokova ove mjere bile znatno manje rigidne u odnosu na merkantilistički koncep
267. Politika raspodjele predstavlja kompromis izmedju dva temeljna zahtjeva:
a)ekonomski efikasne i
b) drustveno pozeljne raspodjele nacionalnog dohotka
268. Navedite najmanje tri cilja politike raspodjele:
a)pomirenje razlicitih interesa ucesnika reprodukcije
b)definiranje razmjere finansijske aktivnosti drzave i
c)redistributivan ucinak, odnosno preraspodjela bogatstva u drustvu, uz garantiranje od strane drzave, minimum kvaliteta zivota
Finansijsko načelo oporezivanja zahtijeva:
a) da se porezima osigura dovoljno sredstava za pokrivanje javnih potreba, te da budu sukladni konjukturnim kretanjima u privredi
Socijalno – političko načelo u sebi sadrži zahtjeve za:
a) univerzalnošću i ravnomjernošću
...
Administrativno – političko načelo se temelji na sljedećim zahtjevima:
c) određenost, komoditet i ekonomičnost
Javni zajam je:
b) oblik nefiskalnog prihoda za kojeg je karakteristična nepovratnost i mjerljiva naknada
Pobrojte najčešće instrumente vanjskotrgovinske politike:
a) carine
b) premiranje izvoza
c) kontingenti
d) devizni režim
Opće okruženje nastanka merkantilizma je karakteristično po:
a) razvoju trgovine, zanatstva i drugih nepoljoprivrednih sektora privređivanja
b) transformiranju zemlje, rada i kapitala iz prirodnih u ekonomske tokove
c) diferenciranju učesnika tokova privređivanja
d) pojavi novca i monetizaciji društvene reprodukcije
Po merkantilističkom poimanju ekonomske politike prvi pojavni oblici koncentracije kapitala vežu se za:
b) trgovce
Šta od navedenog nije mjera monetarno – kreditne politike?
c) carina
Prema Keynsovoj teoriji, monetarna ravnoteža je stanje u kojem je:
a) ponuda novca jednaka potražnji novca kao prometnog sredstva i novca kao imovine
182. Navedite učinke monetarne ravnoteže:
a) učinci na opći nivo cijena
b) odsustvo inflacionih udara
c) neutralno dejstvo novca
Objasnite termin “neutralno dejstvo novca”!
Neutralno dejstvo novca je jedan od učinaka monetarne ravnoteže. Termin označava svojevrsno “slijepo” praćenje robnih transakcija i procesa privređivanja od strane novčanih tokova.
Latentnu inflaciju karakterizira:
a) polagani rast cijena, novčane mase i blaga depresijacija novca
Kakva je razlika između kvantitativnih i kvalitativnih ciljeva monetarno – kreditne politike?
Kvantitativni ciljevi su upravljeni na reguliranje količine novca u opticaju, dok su kvalitativni ciljevi upravljeni na raspodjelu i preraspodjelu novčane mase. Kod kvantitativnih ciljeva uvećanje ili smanjenje novčane mase ima generalne efekte na ukupne tokove privređivanja, dok su kod kvalitativnih učinci na tokove i učesnike reprodukcije selektivni.
Definirajte monetarni sistem i navedite koji se njegovi elementi regulišu pravnim propisima!
Monetarni sistem obuhvata zakone i druge propise kojima se reguliraju odnosi i utvrđuju pravila koja se odnose na novčane tokove. Propisima su obuhvaćeni: novčana jedinica kao sredstvo plaćanja unutar zemlje, paritet i konvertibilnost novčane valute, emisija papirnog i kovanog novca, funkcionisanje i djelokrug rada centralne banke, reguliranje količine novca u opticaju, plaćanja prema inostranstvu, status banaka i drugih finansijskih organizacija, održavanje likvidnosti banaka, emisija vrijednosnih papira
Ukratko objasnite funkcionalni okvir ekonomskih tokova u savremenim tržišnim ekonomijama i po čemu se on razlikuje od funkcionalnog okvira koji su zagovarali predstavnici liberalizma!
Nakon iskustva sa tzv.produzenom rukom u «klasicnom liberalizmu» i neuspjelog pokusaja sa opcedrzavnim planom i negiranja trzista, u savremenom trzisnom mehanizmu nametnulo se «organizirano trziste» koje omogucava efikasan ek.razvoj.
Eto neko ima jos pitanja neka doda,ali mislim da je to to